Support

Kom igång guide Mobilklocka

  • Ladda mobilklockan med följande sladd
  • Starta mobilklockan
  • Ladda simkortet som följt med mobilklockan med fastpris 99kr friasamtal/2GB surf för 30 dagar (Använd Telenor app som är smidig och enkel att ladda ner till din mobil)
  • Ladda hem appen ”seetraker” till mobilklockan
  • Registrera ett konto och mobilklockan i appen (tänk på att det endast går att registrera mobilklockan 1 gång)
  • Följ anvisningarna i appen för att fortsätta lägga in telefon nr samt ändra inställningar på mobilklockan
  • För att få klockans GPS position stänger man av LBS funktionen under inställningar
  • Om fler familjemedlemmar vill nyttja appen loggar man in med samma inloggningsuppgifter som man registrerade mobilklockan med.


Felsökning och åtgärd vid ingen kontakt mellan mobilklocka och app

  • Är laddningen utförd av kontantsimkortet korrekt?
  • Skicka ett sms till mobilklockans nummer: pw,123456,ip,52.28.132.157,8001# och vänta tills man får ett sms tillbaka i mobilen som står följande: ”[surl,52.28.132.157,port,8001#] ok!”
  • Skicka ett andra sms till mobilklockans nummer: pw,123456,apn,services.telenor.se,,,24008# och vänta tills man får ett sms tillbaka i mobilen som står följande ”APN ok
  • Därefter startar du om mobilklockan och väntar tills den har fått kontakt med mobilnätet varav problemet är åtgärdat och appen synkar med mobilklockan.